lørdag 3. mai 2014

Barbeint barberspeil



Å jadda! Noen av dere vet hvor innmari lang tid det kan ta å finne et passende barberspeil. Et lite tilbakeblikk viser at det er over to år siden jeg begynte å kikke. På disse to årene har jeg beleilig "glemt" at speilet skulle være veggmontert, og vips tillot jeg dette søte speilet å snakke til meg. Direkte fra Cadiz i Spania (litt eksotisk) og den flotte butikken Zara Home (mindre eksotisk - men i betydningen "dette speilet kan bli ditt idag") - og ikke knuste det i kofferten eller noe!



Se hvordan det glatt sklir inn i sitt nye habitat! På sine smekre andeføtter står det støtt og fanger stadig nye inntrykk i sin (tidvis) blanke overflate.



Lenge siden hjørnet ved vasken har hatt sin plass i rampelyset. Snåskokken kjører fortsatt sitt "gammeldagse" høvelregime, og er fornøyd med "designavdelingens", som vil si min, innsats så langt. Han fikk til og med en liten egen bolle til barbersåpen sin, som er fin nok til at den også kan stå fremme.



Godt dere endelig får se hvor alvorlig vi tar tannhelsen vår, forresten. Tannbørster nu til dags, de er så high tech at jeg mistenker at de snart skal begynne å snakke til oss og tilby oss "regulær". "skånsom" eller "turbo"... Vi har en slags intern konkurranse på hvem som har flest sirkler og rektangler med rare semi-harde partier inni busten, akkurat nå leder Snåsakokken, for jeg går stadig etter farge, og mister heller high-tech-poeng.



Det er en liten skrue på baksiden, så speilet kan tippes forover og bakover for barbermessig perfeksjon. Snåsakokken har ikke sutret i et eneste øyeblikk over at det ikke er veggmontert, så da kan speilet foreløpig stå trygt med begge bein plantet godt på flisene...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar