torsdag 3. april 2014

Vokser sushi på trær?



Det kan nesten se sånn ut om dagen. Men nei, det er en fiffig illusjon (som du kanskje allerede hadde gjettet). Dessverre. Jeg kjøpte nemlig med meg en liten bunke silikonblader signert Nao Tamura fra MoMa i New York, som skriker "sushiservering", men som selvsagt kan brukes til å servere akkurat det du vil. Hurra!




Beklager at bildene er hastverksarbeid med jente-rot i bakgrunnen, altså. Men denne gang kan man nesten si at det nettopp er slik disse bladene best vises frem, siden det er slik jeg har lyst til å bruke dem fremover? Venninnestund der det multitaskes, og negler skal lakkes, sushi skal spises, hår fikses og sminken på - alt såpass kjapt at det å ta gode bilder rett og slett ikke kan prioriteres. Dokumentasjon er jo heller ikke det viktigste. Men maten; den når høyere opp på lista, og jeg mener nå iallfall at man selv i en turbo-setting kan ta seg tid til at maten ser delikat ut. Enda godt jeg fikk tak i så flotte blader, da, som gir så mye gratis hva angår det visuelle...




Jeg tenker meg at disse bladene også kan duge som porsjonsserveringsenheter, men selvsagt ikke til mat som krever konvensjonelt bestikk (silikon er slitesterk, det skal'n ha, men blir ikke pen i lengden med skrapemerker over det hele). Alt som kan spises med hendene eller pinner, eller fra cocktailsticks, bør funke. Tenk deg en liten snasen håndspist dessert for eksempel? Mmmmmulighetene!


Ble i et lite øyeblikk nysgjerrig på om disse kan kjøpes i Norge, og fant i det minste en link til dem i MoMas nettbutikk (HER). Da må du sikkert betale toll og greier, men ta det fra en som har bladene allerede: det er for pokker verdt det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar