søndag 1. september 2013

Kaniitas sommerlige kaniinsveiser

Woho! Sommer betyr også sommer i håret. Saltvann når det lar seg gjøre - blomster og stæsj ellers. Nok engang kommer kombi-interiør-og-hår-stæsjet til nytte. Er ikke så flink til å ta bilder av det så ofte, da kunne jeg eventuelt opprettet en "dagens sveis-blogg" og det tror jeg ikke jeg gidder, men jeg kunne ikke dy meg med denne lekre kaniin-oppsatsen:


Kunstig eføy fra IKEA kommer alltid godt med, til vanlig pynter den opp på badet...






Det som er moro med å improvisere med fjær, slør og andre godbiter rett i hårsveisen istedenfor å lage en mer varig hatt eller fascinator (= fancy hårpynt som kan se ut som en liten hatt), er at man kan få til forskjellige uttrykk hver gang, og stadig kan legge til eller trekke fra elementer. Variasjonsmulighetene er praktisk talt uendelige (litt avhengig av hvor mye du har å velge i, selvsagt).




Her om dagen kunne jeg nesten ikke tro mine øyne da jeg gikk forbi en av multicrap-sjappene på Grønland! En hel eske full av plastbananer! Ooooh, må si at det øyeblikket var nesten like bra som da jeg fant en hel pose full av fake drueklaser i en bruktbutikk på Hawaii... Også jeg som har lett etter fake bananer griselenge, og forsøkt å trygle meg til Bolias utstillingsbananer opptil flere ganger uten hell. Og der ligger de plutselig, bananer i lange baner, til ti kroner stykket! Bare én ting å gjøre altså: feire med banansveis!





Også tett på "Top Banana, the improper wine stopper", da! Dette blir jo mer "banana top" enn top  banana, men den kan garantert brukes til mye annet også. Jeg kjøpte tre stykker siden jeg først var i gang, men det er ikke gitt at det stopper der. Man vet aldri med bananer...




Silhuetten kan til forveksling se lett djevelsk ut, eventuelt litt storfe-ish. Mjæh mjæh!


En annen kveld i sommer skjøt jeg gullfuglene, og de fikk bli med på fest sammen med en antikk sommerfugltiara jeg kjøpte i London for mange år siden. Og seff var gummikyllingene inkludert, det skulle tatt seg ut å la dem være igjen hjemme...




Flamingokjole krever riktig tilbehør, så etter en kjapp vudering på vei ut, fikk det ene øredobbparet jeg har kjøpt denne sommeren bli med ut og lufte beina.




Som vanlig får man altså ikke mere moro enn man lager selv - og det er ikke alltid det skal så mye til. Blikket til små barn når man passerer dem med en banan på hodet er på grensen til ubetalelig, og det er hyggelig å vite at det ikke bare er jeg som blir et lite hakk gladere de dagene jeg er litt "ikke-A4" på håret.

Og har det noen gang vært tvil om at flamingoer var kule? Nei. Jeg ønsker meg fortsatt en oppblåsbar flamingo, sånn til universalbruk i huset.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar