tirsdag 21. mai 2013

Vitrineskap-varp

Hadde nesten glemt det helt bort, men nå kommer det altså: innlegget om siste skatt fra min 
frenzy på Finn.no. Det er ikke en hvilken som helst godbit, men et deilig vitrineskap! Yeah!





Skapet er fra Nordal, og er i "familie" med skoskapet jeg viste frem for ikke lenge siden. Jeg kjøpte dem faktisk samlet, og til en super kupp-pris. De hadde visst stått i en butikk, så det høres ut som de kan ha hatt et spennende liv til nå. Men de skulle bare visst hvor de nå har endt opp...




Det var liksom passe størrelse på dette skapet. Jeg liker ikke møbler som er for høye, da vil jeg heller ha muligheten til å sette noe oppå. Og beholde opplevelsen av luft oppe under taket. Og rekke opp uten å stå på en skammel.




Vitrineskap er en superoppfinnelse i mine øyne. Man har full oversikt over alt inni, men holder støvet ute. Dessuten er det trist å stue vekk gjenstander som er fine og kan pynte opp. Man får aldri nok vitrineskap. Eller, det gjør man jo. Men hvis jeg har valget mellom et vitrineskap og et ikke-vitrineskap og jeg først trenger/har plass til et skap, er det ingen bombe hva jeg velger.




Jeg liker at man kan kikke inn på ting fra alle kanter, og at lyset slipper til. Med det riktige lyset kastes det fine skygger på veggen bak, og refleksjoner i glasset over det hele. En utfordring når man skal ta bilder, vel og merke, men siden det skjer såpass sjelden er det jo bare å finne seg i det.






Og bare så vi får det ut av systemet så dere slipper å høre mer om Finn.no på en stund: serviset i nederste hylle ble også kjøpt i den samme frenzy'n. Det er fra tidlig 50-tall, good old Øst-Tyskland. Tally-ho, bring out that tea!


Men best av alt nå om dagen er at det at det er så vanskelig å ta bilder av et vitrineskap sier noe om at våren endelig er her på ordentlig, og snuser i nakken på sommeren! Jippi og hurra! Lys til folket! Og takvinduer, da, selvsagt!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar