fredag 10. mai 2013

Når gjestene har dratt hjem til seg selv

Når katten er borte danser musene på bordet. Men når gjestene er borte, hva skjer da? Jo, nettopp: kattene jakter pip-piper og planter. På bordet. Ikke så rart, da, egentlig, når de driver og ypper så innmari. Plantene og pip-pipene, altså.






Hvem vet hva som er under paljettene? Det må utforskes! Dessuten ser denne planten virkelig ut som en plante, så hvorfor lukter den så rart? Forvirringen er total, og konklusjonen er dessverre at den ikke kan spises. Fuglen derimot...




Melis på sin side er litt mer i det tekniske hjørnet om dagen, og er opptatt av å kvalitetssikre den nye telefonen min.





Multitasker som hun er, har hun alltid et halvt øye på skjærene som lurker på taket. Takvinduer er morsomme sånn. Her om dagen hørte vi rare lyder fra kjøkkenet, og tok Makrell på fersken i å lage skjæreskrik for å lokke på fuglene. Them crazy cats...






Mobilen er cat approved, og jeg kan fortsette å bruke den. Enda godt.

Makrell på sin side er helt kake. Etter en lang dags fuglejakt, kan bordet seff brukes til å sove på. Sovestilling for anledningen: poten over hodet og generelt alle deler crunchet sammen til en hårete klump.



Vårbordet er ikke forkastet bare for at det ikke er selskap mer. Oh no! Friske farger er lett å få til når det er tilbud på roser på grønnsakssjappa. Jeg lar duk og dekorasjoner ligge for kosens skyld til det er så mange kattehår på at det ikke er forsvarlig eller pent lengre. Det tar vanligvis to dager.







Jommen var det ikke presanger involvert også! Jeg liker å ta i bruk ting jeg får med en gang sånn at jeg får kjørt inn i systemet at jeg nå eier for eksempel en...ananasveske! Den ble luftet umiddelbart, og alle viktighetene fikk plass oppi.







Fikk også vannflaske og treningsklær, som ikke hører hjemme på bordet, men på min svette kropp. De er allerede i skittentøykurven, faktisk (ikke vannflaska, da). Det trengs siden hovedaktiviteten min i dagene etter et selskap er restespising. Au au au. Hvorfor må absolutt bløtkake bli så innmari mye bedre på dag to? Hvoooorfooooooor?!




Sånn går no dagan.


2 kommentarer:

  1. Søteste pusene, ja, og en ananasveske, vel, det burde man skaffe seg. Garantert oppmerksomhet. Ha en strålende fredag.D

    SvarSlett
    Svar
    1. Du også! Ananasveska var fra H&M, så det er nok overkommelig å skaffe seg en prismessig også. Ryktene går om at de også har en vannmelonvariant... ;)

      Slett