torsdag 9. mai 2013

Den enes skrap er den annens skoskap

Dere har snart sett alle kuppene fra siste Finn-frenzy, altså, jeg lover! Men jeg kaller det ikke frenzy for ingenting, det skal sies at det gikk litt over stokk og stein og at varebilen fikk kjørt seg. I akkurat dette tilfellet, derimot, var selger så serviceinnstilt at hun selv tilbød seg å levere på døra hos meg uten ekstra kostnad! De hyggelige folka man treffer på Finn, altså! (sånn i tillegg til de rare, de creepy, og de helt intetsigende).

*trommevirvel*


Hurra for nok et møbel som er lite nok til å få plass på syrommet! Og hurra for at det har en funksjon det var behov for akkurat nå! Vitrineskap døpes raskt om til skoskap her i huset. Bortsett fra et unntak i stua, vel og merke.


Filosofien er enkel: hvis skoene står på utstilling, ser jeg dem ofte, og kommer oftere på at jeg kan bruke dem. Resultat: økt bruk av samtlige skopar. Bonusresultat: hvert par slites mindre, og parene får velfortjente hviledager jo mer jeg varierer. Hvilken vinn-vinn-ekstravinn-situasjon!


De kunne seff stått på en hylle i "friluft", men med gatestøvet som flakser inn her innimellom er de nok tryggest bak glass... Tror jeg må lage et eget skoinnlegg en dag snart, nå begynner det å ligne et respektabelt skomuseum her.







Oppå slike skap kan man pynte litt, som jeg selvsagt liker godt. Igjen er mye av pynten nyttig her på syrommet, som for eksempel søte krukker og esker som jeg kan putte knapper og alskens stæsj i.



Jeg fikk skvist skapet fint inn oppå en eske mellom cocktailvognen og den lille kommoden. Skapet er forresten fra Nordal.


Jeg liker den litt slitte looken. Den har jeg ikke på så mange ting her hjemme, så det er med på å bryte opp litt sånn at jeg får den plukk-og-miks-følelsen jeg ofte ønsker meg.






Skoene ser iallfall glade og fornøyde ut, det varmer et skomammahjerte. Nå som det endelig feies ute, har jeg allerede luftet gullskoene, og gleder meg til neste gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar