fredag 26. april 2013

Noen tenker koffert, og det er ikke meg!

Det har vært stille på bloggen de siste dagene. Jeg tok nemlig med meg bakteriene og reiste til Girona i Spania for å besøke en av mine aller beste venninner.

Etter en hel dags reising (tog- og flybytter legger virkelig til reisetid!), kom jeg endelig hjem rundt midnatt igår. Deilig å komme hjem til leiligheten, til Snåsakokken, og til pusene. Og til bare gater! Jeg hoppet rett i badekaret og lot reise-ekkelpekkelet skylles ned i sluket, og sår rygg og flyfluffy mage varmes i glohett vann - med muy autentico spansk skinke på en liten asjett på badekarskanten. Yeah!

Pusene elsker reising. At jeg reiser, altså. Det involverer nemlig *ta-ta-raaaaah!* kofferter! Verdens mest yndede hvilested/lekeplass/klø-device.


(En fin mulighet til å vise litt rot på bloggen, også. Det ser ikke akkurat ut som Bo Bedre her mesteparten av tiden. Taxfreeposer og skittentøy skaper dessuten alltid god stemning!)




Innimellom tror man at de bare har ligget og sløvet. Men neida! De har byttet koffert, og så fortsatt å sløve videre.






Jeg får altså ikke pakket ut enda. Det er det samme som når det ligger en katt på meg og koser, og jeg eeegentlig må på do. Det er liksom ikke mulig å ødelegge øyeblikket. Ja, ja, jeg får vel pakket ut i løpet av uka.






Også skal jeg være litt huslig og kjøre på resten av vårrengjøringen her hjemme. Spiffe opp litt her og der.




Spania er et deilig sted, men å komme hjem og legge seg i rent sengetøy er på kanten til uslåelig...  Og på vei til jobb idag merket jeg meg alle veiarbeidsskiltene, og resonnerte meg frem til at det innen bare noen dager kommer til å være nyfeid! Og jeg kan ta på gullsko og promenere i Oslos gater. Lykke!




...men ingen lykke er så stor som en koffert, selvsagt.

2 kommentarer:

  1. Helt utrolig vakre puser du har! Verker i katteelskhjertet mitt, savner min egen lille prinsesse.. er ikke barebare å studere langt 'hjemmefra'!

    Bloggen din er forresten superfin, veldig annerledes og inspirerende til tusen:)

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Både for kattekompliment og bloggkompliment :) Håper du får se pusen din innimellom i det minste... Kattesavn er vondt, au au mjau mjau ;)

      Happy helg til deg også!

      Slett