søndag 28. april 2013

Bursdag, yeah!






Tro det eller ei, men nå på lørdag fylte jeg altså 34 år. Bursdag er aldri feil, og man er aldri for gammel til å gjøre noe ut av det! Dagen bør, slik jeg ser det, starte med en drømmefrokost.




Tradisjonen fra da jeg var liten er egentlig kakefrokost, men i år ble det noe sunnere (som jo gjør at man heller kan spise mer kake utover dagen).




Pusene er i det selskapelige hjørnet. Tiara må til når det er bursdag for å oppnå en litt royal touch. Hvis man skal være "Queen of Fucking Everything" på noen dag i året, må det jo være på denne?




Makrell er selvutnevt dronning av koffertene, og av generell bagasje/emballasje.


Solen varmer for snille piker, og på dagen fikk Snåsakokken og jeg med oss en super fotoutstilling og lunsj på café.




(For anledningen holdt jeg meg til dagtidstiara, sånn for å ikke ta helt av).


Sånn i hverdagen gjør vi vårt aller ytterste for å holde oss unna Bjølsen Bakeri og de deilige kakene der, men på bursdag bør det være motsatt, og vi hoppet entusiastiske inn. De var seff utsolgt for marsipankake, men gulrotkaken er et habilt andrevalg. Saftig og god - kanskje en av byens beste?




Svisj, på med kveldstidstiaraen! Bursdag er ikke dagen for moderasjon, så hvis jeg har lyst på både ører, fjær, slør, eføy og fugler i tillegg til tiaraen er det ingen som kan si noe på det. Faktisk var det flere som ikke la merke til det engang...


Flotte venner troppet opp på Sagene Lunsjbar, til tapas og vin og fjas. Nok engang består nærmiljøet testen med glans! Og best av alt: når festen var over var det bare å la rotet stå, og tusle hjem på få minutter. Med presanger under armen! For bursdager handler jo bittelitt om det også?




Presangene er ikke så viktige nå som da vi var små - det at folk kommer innom er det desidert viktigste. Også mat, da, selvfølgelig! Men det skal sies at jeg setter pris på en velplassert overraskelse...


Mine venner kjenner meg så altfor godt (heldigvis for meg!), så det går stort sett i kjøkkenting eller andre matrelaterte ting, og da helst i glade farger. Ofte med kanintema, eller andre dyr med ører.




Smykker og bling er en annen klassiker jeg alltid blir glad for! Og nytt av året: en minispilledåse som spiller "Felicitations" når jeg skulle ønske det! Yeah!




Noen må finne seg i å bli cupcakeprøvekaniner etterhvert (og saftiskaniner, siden jeg faktisk nå endelig har nettopp det). Å nei, hvilken ubeleilighet!




Jeg fikk til og med et par ferdige muffins, siden en venninne kom direkte fra barnebursdag. Jeg tror jeg setter meg som mål å få til et like bra, eller bittelitt estetisk bedre, resultat. 




Jeg fikk også et tegnet hint om en presang som visstnok befinner seg i Tyskland for øyeblikket, og som jeg ikke aner hva er. Gjetningene ble flere utover kvelden, og alle forslagene var sannsynligvis like bak mål. Poenget er vel at det er moro å ha enda flere overraskelser å glede meg til fremover?

Dagen derpå (idag, altså) var som den skulle være. Slapp og fyllesyk nok til at jeg ville ha pizza og Cola istedenfor deilige tapasrester, men likevel ikke så slapp at jeg ikke orket å småstulle litt i leiligheten og føle meg litt "søndagsflink".




Kun et år til neste gang! Bring on those 35!

*tiara av*


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar