onsdag 20. mars 2013

Ny skjenk, tenk!

Oh yes. Man kan si at Finn.no igjen har skjenket meg et funn, mjæhæhæ! En super (og grisetung!) teakskjenk.

Billig var den også. Selv om Snåsakokken nok vil si at den kostet ham ryggen, iallfall i et par dager. Og armen min falt praktisk talt av. Helt sant. Pengemessig billig, altså, men litt dyrere målt i blod, svette, tårer og muskelkramper.




Lenge lenge har to Expedit-hyller på syrommet sett stygt på meg. Ikke bare så de kjedelige ut, men oppbevaring av stoffer i esker med lokk er i tillegg svært upraktisk. Umulig å ha oversikt, og et svare kaos hver gang jeg hadde rotet frem noe. De var levninger fra min gamle leilighet, og greie som "mens-vi-venter-på-de-egentlige-møblene-møbler".




Men nå er det altså nye, praktiske tider i emning. Det er fremdeles plass til noen esker, for esker er jo ikke bare upraktiske. Til småting og allerede kategoriserte ting (så man slipper å rote, men vet ut fra lappen på esken og den generelle klisterhukommelsen hva som befinner seg i den) funker de godt, må jeg innrømme. Når skjenken skulle inn, tok jeg en storopprydning i samme slengen, og sorterte absolutt alt. Ordnung muss sein!




Jeg elsker sånne gamle nøkler! Snåsakokken ble for nysgjerrig, og måtte prøve den ene nøkkelen i en annen skjenk vi har i stua. Den passet, skulle du sett! Låser opp og igjen og greier. Men kommer den ut av låsen igjen? Å neida, der står den pal inntil videre, så på syrommet er vi en nøkkel skyldig. Menn og gadgets, altså! Omtrent som kvinner og gadgets, vil jeg tro.




Familieskabben Kristján har god utsikt fra toppen av eskene. Han gleder seg over at det endelig er oversikt. Man kan faktisk se hvert enkelt stoff! Hvilken lykke!




Søte små skuffer er et ekstra pluss. Juhu! Dukken er forresten også fra Finn.no, og helt gratis! Førstemann-til-mølla-prinsippet fungerer perfekt for oss med sær døgnrytme.


Og best av alt: Snåsakokkens assistent hadde i flere måneder planlagt å kjøpe nettopp slike Expedit-hyller som jeg hadde, men utsatt det. Så da jeg spurte om han ville ha dem (uten å vite at han trengte slike), ble han hoppeglad. Gjenbruk er best, kasting er for pyser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar