torsdag 7. mars 2013

Lys i...vel...lyset

Nå som det faktisk blir stadig lysere, kan jeg ikke fortsette å kalle lampeinnleggene for varianter av "Lys i mørke" syns jeg. Lys i lyset er kanskje litt vel meta, men det er iallfall tilfelle om dagen. Og godt er det!

Til poenget: nok en lampe har flyttet inn til oss. Denne var et resultat av tidligere nevnte Finn-frenzy. Jepp, det stemmer. Frenzyen er ikke over. Den får ebbe gradvis ut (det har skjedd før), det kommer garantert til å skje en gang før sommeren. Jessøri, Bob!




Lampen føyer seg inn i rekken av "stuebelysning som lyser opp tak, vegg eller begge deler uten å henge fra taket", og har egentlig vært en drømmelampe for meg lenge. Tom Dixon designer mye som jeg faller pladask for, og dersom jeg hadde hatt plass/mulighet/ubegrenset med penger hadde jeg nok fylt kåken med blant annet lamper fra seriene Mirror Ball og Copper Shade. Nam nam. Mer belysning og andre produkter kan du se på HER (husk Kleenex til å tørke sikkel med).




Lampen jeg nå engang endte opp med heter Fat Spot og er en liten røver av en lampe. Selv med de moderne litt bleke pærene, blir lyset varmt og mykt. Yummy! Det er noe lett hypnotisk med kobber, jeg tar meg innimellom i å bare sitte og se og se og... se.




Innimellom føles både metallet og lyset nesten flytende. På olje-på-vann-måten. Bare mer miljøvennlig.




Kult når kobberlyset møter det hvite Lille Hjelper-lyset i taket. Oooooh! Et kunstnerisk lys-show hver kveld. Nok en grunn til å installere myntinnkast på døren vår?




Fleksibel er den også, denne flotte Fat Spot, man kan "tilte" hoved-dippedutten akkurat slik man vil.


Men kanskje viktigst av alt: den var et kupp! Jeg sender en varm tanke til Finn.no. Måtte siden aldri legges ned, men leve i beste velgående så ting som er skrot for noen og skatter for andre enkelt og greit får nye, glade hjem. Amen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar