mandag 8. oktober 2012

Ønskereprise?

Jepp! Begynner å synes virkelig virkelig synd på de av dere som etterhvert har sett badet mitt fra alle vinkler. Enda mer synd er det på dere som i tillegg har måttet høre/lese meg gnåle om det underveis i badeprosessen. Men nå har det seg altså slik at det nok engang er dags for konkurranse! Yeah!

(Det er lov å stoppe i tide hvis du allerede har bade-overdoset)

Denne gang er det NIB og deres oktoberutfordring som er greia. Jeg lar meg ikke skremme av at Comfort ikke syntes badet mitt nådde opp i forrige drømmebad-konkurranse. Jeg har jo tross alt et ekte drømmebad (ideen fikk jeg i en drøm, design og mye av byggingen gjorde jeg heeelt selv med drømmebildene som utgangspunkt). Nemlig.

Ta-raaaa!




Treet som dekorerer hele den ene veggen ved badekaret, kan du lese mer om hvordan jeg bygget her. For meg er det lite som slår stemningen jeg får når jeg slanger meg i badekaret med en kopp te og kikker opp på tente lys som glitrer i "løvet". Spa-følelsen har vært prioritert hele veien, det er noe vi kan tillate oss siden vi ikke behøver å drive tannpuss-samlebånd, og har separat toalett... Hverdagsluksus!




Mye stort og smått flisarbeid på meg, men sånn er det når jeg ikke liker så mange av baderomsmøblene man får ferdig... Og gjenstår en liten flik et sted, ja, da dekorerer jeg den også! Jeg vet ikke alltid mitt eget beste.




 Sunn og usunn knask gjør seg alltid på spa.




For å gå oppi badekaret, bygget jeg en to-trinns "steinrøys-trapp" av naturstein jeg plukket på stranda.




Både det store "vindusspeilet" og det lille speilet over vasken fant jeg på Kare. Lang leveringstid, men verdt det!






Plenty med deilige, myke og matchende håndklær må til. Mmmm! Mye av kosen ligger i detaljene...




Til glede for dere som har fulgt badeprosessen og sett bildene, kan jeg jo komme med litt nyheter også. Til opplysning har nemlig Snåsakokken brukt badstuen hver dag bortsett fra til sammen omtrent 14 dager siden vi flyttet inn i april. Dette må altså sies å være en god investering. Det er stort sett jeg, og en og annen venninne, som har vært badekarets ubestridte dronning(er). Deilig før sengetid eller på en regnværsdag, eller etter at han som har Elixia Power-timene har forsøkt å drepe alle musklene mine...

Så, kort oppsummert: badet har oppfylt flere enn én drøm, og vi nyter det! Hver dag.

2 kommentarer:

  1. Dette var jammen et originalt bad! Morsomme ideer :) Og det viktigste av alt er jo at det er DITT drømmebad, og det ser det virkelig ut som :)
    Lykke til i utfordringen!
    Ingrid

    SvarSlett
  2. Takk :) For meg er det Drømmebadet med stor D :) Gøy med utfordringer, men det viktigste er jo at jeg faktisk trives på badet. Også er det moro og sniktitte litt på andres bad også i en slik utfordring! :) Ha en superkveld!

    SvarSlett