søndag 2. september 2012

Hold hodet kaldt

Etter å ha hatt en liten makronfrenzy på vinsmaking idag, fikk jeg litt lyst til å lage et matrelatert innlegg. Dessverre hadde jeg ikke tid eller lyst til å lage makroner ikveld (hadde allerede "stjålet" med meg noen i veska. Helt lovlig, altså, de var gratis - bare bittelitt uhøflig for de som kikket nøye etter...). Og rabarbrakaken med hjemmelaget vaniljesaus som jeg lagde igår, ble ikke foreviget verken underveis eller som ferdig. Sånn går det når vertinnepliktene går foran kameraføringen. Tør dessuten nesten ikke nevne hvor lite fotogen den hysa jeg nettopp trakk meg til kveldsmat var... Selv om jeg er hysehypp til tider, skal jeg ikke ta det ut på deg. Jeg lover.

Men: heldigvis havnet jeg i en tilfeldig overskuddsblandevannssituasjon etter utdrikningslaget jeg nevnte tidligere. Noen hadde glemt flere flasker tonic i fryser'n, nemlig. "De er ødelagt, kast dem!" sa Snåsakokken. "Hem hem", sa jeg, og satte dem til tining i kjøkkenvasken...

Så helte jeg tonic i vannis-former, dryppet presset sitron i alle, rørte med en fancy drinkpinne for ekstra stemning, og satte dem i frysen. Som de førstegangsprosjektene de var ble de ikke innmari pene, men: veldig friske! Og perfekte som akkompagnement i et varmt badekar på dager der proseccoen ikke får være med!



Tenker meg også at en tilsvarende løsning, bare kornet opp litt og plassert i små skåler/shotglass, kan være en fin ganerenser under en flereretters middag? 


I mellomtiden kan jeg øve meg på å ikke overfylle vannisformene, og fortsette å lage frisk Virgin GT on a stickTM. Yeah!


Til alt overmål har nest siste flytteeske blitt pakket ut, og der lå...

*trommevirvel*


...min elskede docking-stasjon! Musikk til badet! Mmmm! Sammen med tegneserier og bok, og seff Virgin GT on a stickTM, snakker vi helaften.




Håper du har hatt en herlig søndag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar