onsdag 19. september 2012

En bit jungel i stua!

Oh yeah, hvilken merkedag (eller strengt tatt merke-uke, siden dette skjedde i forigårds)! Ikke bare har Living endelig klart å levere varene, men Snåsakokken og jeg har i tillegg klart å montere! Ooooh.


Kan du gjette hva det skal bli? Det fulgte med en stooor bambushammer til monteringen. Den tar vi seff vare på, du vet tross alt aldri når du får bruk for en slik...


 Ta-ta-raaa! En dagseng! Eller daybed som det heter nu til dags. I bambus!




Vi bestemte oss altså for at vi ville ha denne istedenfor sofa i stua. Et lite loungehjørne! Vi ser sjelden på TV, men når vi får somlet oss til å kjøpe en kan det bli stas å se på her i bambusland. Men best av alt: her kan vi ligge i en klynge og høre på radio på søndager!




Nok en fordel er at jeg nå kan fokusere enda mer på puter. Jeg planlegger å sy noen svære, fine noen. Og så er det moro å bytte ut innimellom for variasjonens skyld, så jeg har god begrunnelse for å "tilfeldigvis være i nabolaget" når det er putesalg på gang...




Syns dette gamle fatet fra mine besteforeldre gjør seg som bord foreløpig. Det står på en puff jeg hadde fra før, og funka helt perfekt til første dinner in (day)bed. Så dagsenggira var jeg at jeg ikke klarte å konse på å ikke brenne gyozaene engang! Bambus på hjernen her, altså.






Pusene har godkjent vidunderet. I skrivende stund ligger de begge som slakt ved føttene mine mens jeg og Macen har okkupert et dagsenghjørne. De snorker.






Mend nye møbler i rommet, følger utprøving av posisjoner for diverse ting som sto et helt annet sted før, og i og for seg funka bra der. Siden dagsengen stjal plassen til Kartell-lampen, tenkte lampen at den ikke skulle la den slippe så billig unna, og stilte seg i det minste rett ved siden av. Foreløpig gir det et fint lys i rommet på kvelden, og er praktisk for den som vil kjøre på en leseøkt i bambusen.




Bambus er et skjørt og sterkt materiale samtidig, og det fulgte med en komplisert vedlikeholdsinstruks. Kan bli nervøs av mindre... I utgangspunktet er dette et utemøbel - som ikke tåler regn (?!?).




 Noen gir i det minste faen, og går i senga!


Woho! Vi kjente nok ikke på det akutte sofasavnet før vi slanget oss ned i dagsengen første gang. Men da!

Velkommen i hus, kjære bambusvidunder!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar