lørdag 4. august 2012

Havrelefse og striskjorte - here I come!

Jeppsann! Jeg var altså ikke død slik noen kanskje har trodd.

Det var ferien som tok meg. Skikkelig. Sammen med en ødelagt Mac, ble bloggeterskelen rett og slett for høy, og jeg har istedet lent meg tilbake og nytt sol og regn, venner og kjæreste, parker, litt sjø og nesten-ferdig leilighet. Og en deilig uke på Mykonos i Hellas.


Men nå er ferien slutt, ny Mac bestilt, og bloggehumøret tilbake. Yeah! Jeg har til og med tatt mot til meg og utsatt meg selv for uante treghetsnivåer i Photoshop - alt for å vise dere noen interiørblinkskudd og et par generelle ferieskudd fra Mykonos.

Lite bonustips til deg: ikke mist laptopen din i asfalten gjentatte ganger. Det går galt til slutt...








Grekerne kan dette med å spiffe opp utendørs. Blir nok aldri lei av kombien hvitmalt mur, turkis eller annen funkyfarget vinduskarm/dør/dings, og flotte planter og flagrende skyggeløsninger. Sleng opp en og annen klessnor, og jeg er solgt... 




Denne pelikanen er tam og trasker rundt i sitt lille nabolag, men da jeg var her sist for 5-6 år siden holdt den på å bite meg fordi jeg klappet den litt for lenge. Nærtagende type... Fin, da. Og stor!




En av strandcaféene var så delikat innredet (kanskje bortsett fra markeringen av røykesonen?) at den for oss gikk under navnet "Bo Bedre". Deilig mat hadde de også. Måtte tilbake for ønskereprise på en lakserett, og slikket tallerkenen min på offentlig sted for første gang på mange år!






Vi fikk aldri vært der på kvelden og sett hvordan papirlyktene og kurvlampa så ut i mørket...















 

Vil ha oliventre med lykter i ! Helst i går! Det passer nok heller dårlig på en norsk (=periodevis våt) takterrasse, dessverre.








Fjerne slektninger av Melis og Makrell var over alt. Virket som de stort sett ble godt ivaretatt, det gleder en kattemammas hjerte...



 


 ...små skatter over alt! Denne vasen var litt for stor til å putte i veska. Men på en restaurant der jeg forelsket meg i en asjett vi fikk regningen på, fikk jeg den i presang av eieren! Spurte pent om å kjøpe, men han ble smigret og gavmild. Han har min evige takknemlighet - og en juicy-fin anmeldelse på Tripadvisor.




På en av barene kunne man sitte i vinduskarmen og se på solnedgangen og drikke deilig banandaiquiry (endelig et sted med respekt for banan!)... Stemning, stemning. I skrivende stund tordner og regner det her i Oslo, det er også stemningsfullt, altså, for all del. Men gi meg gjerne en god solnedgang i en vinduskarm - any day!




Kul maritim løsning på taudøren sin hadde de også. Og deilig chill-out-musikk. I en stakket stund fikk fantasien om å drive en bar/café/restaurant i Hellas eller et annet varmt land bein å gå på - til de økonomiske realiteter beit meg i rumpa, og jeg igjen var glad for at arbeidsplassen min ligger i Norge...


Med dette melder jeg meg offisielt på hverdagen igjen, med fiksing i leiligheten og jobbing og moro og det hele. Håper du også har hatt en fin ferie?


(Heldigvis starter hverdagen med litt helg...)

2 kommentarer:

  1. Ahhh, så mange fine feriebilder! Og ikke minst interiøret! Skal sørge for at Mykonos blir neste feriested for meg, altså...

    Godt du er tilbake :)

    SvarSlett
  2. Hehe, takk :) Ja, Mykonos er virkelig verdt et besøk. Det er virkelig flott der... Og avslappet stemning eller festlig stemning alt ettersom hva du ønsker deg :) Også godt og varmt. Nam nam!

    SvarSlett