onsdag 13. juni 2012

Skal det være en duggfrisk en på balkongen?

Å? Trodde du jeg bød på pils nå (selv om jeg nå om dagen ville foretrukket et glass prosecco eller tørr hvitvin)? Så feil kan man altså ta... Denne gangen siktet jeg nemlig til mine nye kompiser:




Endelig er balkongen ferdig pusset opp, og klar for bruk. Gjett om den skal "pimpes"! Men det er ikke bare bare å finne møbler som passer, så jeg begynte forsiktig. Savnet noe grønt der ute!


Gleder meg til jeg har oversikt over alt som skal være der ute, så skal nok plantene få bein (les: bord/stoler/krakker/dingser) å stå på... Ser alltid bedre ut når man får til en slags etasjeeffekt. Nå er det litt flatt og platt - men grønnere enn ingenting.




 ...den som var en liten bie! *zzzummm* Snakker vel egentlig mer som et matvrak til et annet enn jeg faktisk skulle ønske jeg var en. mange deilige snaskeblomster! Nam!




 Det er ikke bare på balkongen det skjer ting i heimen. De siste dagene har vel og merke vært preget av en helt utrolig uflaks- og klumsebølge. Jeg drar og drar til Maxbo. Med kvittering. Bytter. Tror jeg har fått riktig (det tror mannen i butikken også). Men får feil. Reiser tilbake. Gjentakelser til det kjedsommelige.


På plussiden har jeg fått skyggelue! Yeah! It shall be my... Handy-cap! Jeg har nå startet en egen handy-cap forening.


Det å nyte å tråkle rundt i varebil, ja til og med ha på seg fleecejakke *gisp* på offentlig sted *dobbelt-gisp*... Det er intet annet enn litt skandaløst. Og litt digg.

Etter å ha funnet ut, på tredje forsøk, at skruene til gipsankrene (som allerede står fint i veggen, takk som spør) enda ikke er lange nok, og kanskje ikke finnes i riktig lengde engang, er det bare én fornuftig ting å gjøre: prøve å henge opp lamper.

(Nevnte jeg at jeg også tryna i trappen og er blå på hele høyresiden?)

Og når jeg borer i tre (med 16mm bor tilpasset gipsanker, siden det ifølge håndverkerne "ikke er tre noe sted i dette håpløse taket") på to av fire hull, så nye kroker må kjøpes og lampene ikke kommer opp likevel, ja da: da er det kun badekaret som hjelper. Og et trashy kostymedrama!


...og en nysgjerrig pus. Her står Melis på to, da blir hun utrolig lang! Hun lurer nok veldig på hva jeg holder på med oppi alt vannet. Som i "hva inni huleste er greia med å ligge i den kjempestore drikkeskålen sin?!?"

 
Tror uflaksen må ha gått over nå, for gjett hvem som hentet noe fint (i varebilen, whoop whoop) idag? Følg med i neste episode!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar