søndag 3. juni 2012

Hviledag my ass!

Moahahahaaa! På en regnværs-/godværs-/regnvær-igjen-dag som dette var nok det å ta tak i en håndfull prosjekter det eneste som kunne holde en trøtt Kaniita våken. Og godt var det, for nå er mye gjort, og samvittigheten ren og god som en nybadet Snåsakokk.

Etter å ha pakket ut hele 8 esker hatter, og et par blå IKEA-poser, gikk turen til Bjørvika på rekognoseringsrunde.


"Hva er dette for et merkelig opplegg?" spør du deg kanskje. Vi har i tre år fremover tilgang på gratis parsell i Herligheten Hagelag! Yeah!


Her skal alt skje på økologisk og naturlig vis, noen har til og med laget egne meitemarkfarmer i boksene sine, med et eller annet middel på siden så marken ikke skal stikke av! Haha! Vi brukte god tid idag til å se oss om, og hente litt inspirasjon fra alle som allerede har plantet. Hmmm... What to plant, what to plant? Foreløpig er vi enkle sjeler, og ønsker oss poteter, grønnkål, squash og reddik.


I heimen, der regn og iskald vind ikke slipper til, har det ligget monteringsklare skap i esker i godt over en uke. Like godt å begynne først som sist...


 Den observante kan også merke seg at vi er tom for støvsugerposer - aldri en god idé i et kattehjem.






Litt inspiseringshjelp å hente idag. Med så mye spennende papp, og så mange nye gjemmesteder, tegner det til å bli en gladsøndagskveld for denne pusen.






Og vips: 8 nye skap, klare til å henges på veggen og monteres dører på imorgen. Da er det nemlig Maxbo-tur på programmet så vi får kjøpt oss nye bor. Sånn er det å ha slike killer-vegger!


I løpet av denne aktivitetsdagen har jeg også rukket å:

...Spise fiskesuppe. Nam nam... Siden jeg ikke hadde med kamera, får dere se bilde av gårdsdagens blåskjell istedenfor. Det lignet faktisk en god del...


...dra på zumba-party med en superflink instruktør fra Venezuela. Vi prøvde å overtale henne til å bli i Oslo og ha faste timer med oss. Vi kan tross alt tilby Salmalaks og NAV. Hun liker fisk, men drar nok hjem likevel...

...spise en stor porsjon lasagne mens jeg så på kostymedrama fra BBC - mitt tredjevalg på dop- og avhengighetsfronten...



 ...og observere hårballfaktoren i kåken idag. Noen som husker "popples"-bamsene?




Trøtt som en trøtt Kaniita legger jeg meg med et smil om munnen!

Hadde du en fin søndag?

5 kommentarer:

  1. Poppels! Det er faktisk ikke så veldig lenge siden jeg drømte om poppels-bamser :D

    SvarSlett
  2. Tihi, fikk litt nostalgi-kick! Fant en gammel gul poppel (heter det det i entall?) under flyttingen, den ble vasket og fikk et nytt hjem hos en liten pike :)

    SvarSlett
  3. Popples! Jeg hadde en rød popples, ELSKET den (eller kanskje elsker jeg den enda? ) ;) Og ja, det må da vel være én poppel...?

    SvarSlett
  4. Tihi, da er det etablert: én poppel, en gjeng med popples! <3 Den leketøysprodusenten hadde virkelig skjønt noe! Kanskje de var inspirert av Transformers?

    SvarSlett