onsdag 16. mai 2012

Iiiiiiik!

Nettopp. 
 
Kaniita aner fred og ingen fare, og bretter sine klær som en god housewife, da... 
*haisommer-musikk*
 



Møllnoiaaaaa! Dette er en ulltrøye jeg fikk av sisterooni etter at møllprosessen var over...





 
Litt trøst må til mens jeg summer meg (og håper jeg er det eneste summende levende vesenet i leiligheten akkurat nå)...



 
Sånn ja. Kaffe latte med bananessens må til en gang i blant. Mølltraumene sitter godt i, og vekkes på sekundet når en passe utløser befinner seg i nærheten...

Her i kåken er det sydag, og jeg har rett og slett ikke tid til å få panikk eller begynne med møllresearch. Så jeg kobler det hele ut, og prøver å tenke på noe annet. Her er for eksempel noen av materialene jeg jobber med idag:


Fine farger den lille konfirmanten har plukket seg? Hun har helt blå øyne og kommer til å se ut som en nydelig, flagrende vårblomst.


Siden det er spådd regn imorgen, var en tur i frisk luft på sin plass. Digger lyset som dannes når det både er regntungt og strålende sol samtidig. Mer "action" i det enn når det er skyfri himmel...




 Så grønt at det nesten ser kunstig ut! Woho!




No livnar det i lundar,
no lauvast det i li,
den heile skapning stundar
no fram til sumars tid.




Det er vel fagre stunder
når våren kjem her nord
og atter som eit under
nytt liv av daude gror.




Mange fine hager å smugkikke på her i nabolaget...




...og selv ugresset var vakkert idag. Synes nå jeg.

Tror jeg trengte å se noe pent. Så får møllen ta seg en bolle så lenge, til jeg har tid til å brette opp ermene og være mølldetektiv på søndag. Ønsk meg lykke til!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar