fredag 4. mai 2012

Blomster og bor: bringing balance to the force

Jepp, dere! Det er mai, og definitivt vår! Yeah!


 På Bjølsen spretter blomstene ut både her og der...




Noen ganger skal man ha litt flaks med timingen. Som da jeg denne onsdagen hadde fri, og våknet med sol i ansiktet og tilnærmet sommertemperatur ute.

Her står gjøremålene som kjent i kø om dagen - og de fleste av dem er innendørs. Men: akkurat denne dagen sto en Maxbotur på agendaen. Innredning av walk-in closet sto for tur, og Handy-Kaniita fikser selv, etter timevis med hodevridning og biting på blyant. De siste delene må seff kjøpes inn før de kan skrus opp, balanseres med vater og tunga rett i munnen, og til slutt oppfylle sin høyeste mening idet jeg pakker ut de deilige deilige klærne mine...

With a mission and a passion and a vision; svisj til Maxbo! Handleliste funker alltid, og handelen gikk unna på rekordfart. Det var da jeg lastet inn i bilen at jeg så meg rundt, og skjønte at jeg var midt i sommerfølelsenes sukkerskål. Maxbo på Skøyen, altså. To timers gratis kundeparkering. Og sjø og skog og flott utsikt i superforening, krydret av lyden av båtmotor og måker. Direkte tilgang til turstien som fører til Lysakerstranda. Nam nam.






Leiligheten drar jo ikke noe sted, så jeg benyttet likegodt de to kundeparkeringstimene til det var ett minutt igjen på parkeringslappen...








Her satte jeg meg ned litt, og plukket nok til en liten bukett og krans. Hurra! 






Skvulp, skvulp! Solbrent? Nei, det er bare den rosa happy-strømpebuksa!






Tips: legg kransen på et fat i kaldt vann, og den tar seg kjempegodt ut på bordet. Og, hold deg fast: kransen holdt seg mye bedre enn buketten! Den ligger frisk her borte enda, mens de stakkars bukettblomstene tok kvelden igår.


Med bølgeskvulp, sol, skog og blomster i systemet bar det hjem til den perfekte motvekt til blomsterplukking: slagboret! Et lånt superbor. Vrrrr!


Så supert er det nå ikke, det sier for eksempel ikke fra om at "nå er jeg varm, drit i å tå på meg!"...


Også skulle det gå gjennom alt, men på et tidspunkt da jeg sto der oppi svette og støv og boret mange hull på rad datt faktisk tuppen på boret av, og ble helt ubrukelig. Så jeg måtte trikse litt og fant en annen størrelse som funka likevel - og må snart på Maxbo igjen for å kjøpe nytt bor til den intetanende eieren...

Bitene falt (eller ble i det minste løftet) på plass til slutt, og bortsett fra belysning og de siste pynte-stæsje-elementene er jeg nå klar for å pakke ut klær!




Ja, jeg vet det: dette er shitty bilder. Nesten ikke lys der inne nå, men klarte ikke dy meg for å gi en smakebit før lampene er på plass. Er litt stolt, nemlig, for dette var skikkelig pesaktig, og ikke minst er planløsningen så merkelig at det ikke akkurat var enkelt å finne ut hvordan plassen kunne brukes effektivt...


Nå er det ut og shoppe flere kleshengere, og sette i gang med å introdusere klærne for sitt nye hjem. Flere av klærne har ikke sett dagslys siden før påske ifjor, da de ble pakket bort på grunn av den "#$%! møllen, og gleder seg nok til å se hvordan verden ser ut i 2012.


En perfekt dag, altså! Ute og inne, sol og støv, blomster og bor, rekreasjon og blodslit. Drepe (ja, det er faktisk ganske barbarisk å plukke blomster sånn egentlig) og skape.

(I am not a jedi yet...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar