søndag 22. april 2012

Marsipan-mission

Denne helgen er det absolutt overordnede målet å få spist opp alle marsipankakers mor. Det hadde ikke vært så krise hvis det bare hadde vært en veldig veldig stor kake - da hadde et stykke eller to kanskje havnet i søpla uten oppstuss. Denne kaka er også veldig veldig stor, men konditoren har i tillegg kostet på seg et fett lag vaniljekrem inni! Når smakte du sist marsipankake med vaniljekrem i? Nemlig. En sjeldenhet, dette. Heldigvis bor jeg nå sammen med en dreven marsipankakespiser, han er jo tross alt nærmest for pensjonist å regne - og slipper å spise alt selv...


Det passer alltid med et "lite" stykke kake, ikke minst i badekaret. Knaskenam på lørran!


 Det er utrolig hva det går an å skvisje inn på en lørdag, egentlig... I tillegg til det viktige og massive kakeprosjektet, har det vært full fikseaction i leiligheten. Et lånt superbor som visstnok skal bore seg gjennom alt (og litt til) løste opphengsproblemet, så nå begynner det å flaske seg skapplassmessig, yeah!  Og stadig nye småting finner sin plass.




Denne skålen ble med meg hjem fra Urban Outfitters i London for et par år siden, og har aldri vært tom siden...


Noen som kjenner igjen godisen? Jelly Belly er supermoro, spesielt for oss som elsker kunstig smak! En og en, eller som en kombi-cocktail. Jeg har allerede spist alle med banansmak, så av de gjenværende er nok pære, tett etterfulgt av blåbær, favoritten. Kunstig vannmelon er heller ikke gærent, faktisk. Eller pære og sitron samtidig...






Hva er vel ikke mer dekorativt enn deilige, deilige sko? Kjipt å stue dem vekk, så jeg kommer til å ha dem fremme i glasskap (med belysning, yeah!) så jeg kan sikle på dem daglig. Jeg har også en hypotese om at jeg da også kommer til å variere bruken mer, siden jeg får bedre oversikt over hva jeg faktisk har. Vinn-vinn!




Nå dukker den ene esken etter den andre opp, og utpakking er rett rundt hjørnet både for de mer "plaine" eskene...


 ...og de superfine eskene!


Hvem vet hva som skjuler seg i alle sammen? Det er så lenge siden jeg pakket at jeg nok har daglige overraskelser i vente fremover. Fint det, med en lett touch hukommelsessvikt for å spiffe opp egen hverdag.


 Fint lys i leiligheten til langt på kveld nå. Lurer på hvor gatelykten min ender opp til slutt? Jeg tipper syrommet - men disse tingene har en tendens til å leve sitt eget liv...




Pusene husvarmer seg stadig mer, og utforsker nye steder (og ikke minst hvordan man kommer seg ned igjen etter å ha kommet seg opp)


Etter at Melis falt i badekaret, skjønner hun at det nok er noe veeeeldig suspekt som skjer der. Men hva er det? Hva?


Før det er dags for skikkelig supersøndag med både loppis, mer montering og mer utpakking (og viktigst av alt: mer kake!), tar jeg med dagens kulinariske tips. For dere som har søndagssteken liggende klar og greier. Hvis du ikke har lyst til å lage saus til en helt vanlig stek (eller annet kjøtt som kommer i formen ikke-stek)...


 ...er et par skjeer kirsebærgelé helt genialt! Masse smak, men ikke nok til å drepe den stakkars steken, som jo allerede er drept én gang.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar