søndag 8. april 2012

En høne å plukke med Påskeharen

Påskeaften igår, påskemorgen nå. Ganske innlysende, altså, at et par formaliteter burde være på plass. Men hvilket syn møter meg?




 *hyyyyyyl!* Hva har skjedd? Hvor er Påskeharen, den sløve dritten? Kan det ha med å gjøre at mine egne kaniinører, som jeg pleier å ha på hver påske, ikke er å finne i flyttelasset? Kan jeg ha spist for mange egg i år? For få?...

Kaniita tar egget i egne hender, og tråler nabolaget etter fyllmasse i siste liten. Det er ikke som det er hjelp å få i heimen akkurat:




I samtlige butikker er min absolutte påskefavoritt fra Anthon Berg, nemlig drageegg (ja, jeg vet det heter "dragé æg", men hvor morsomme blir de egentlig da?), utsolgt. Til slutt finner jeg i det minste kolibriegg og noen andre fylte eggegreier, så til sammen sto det til ståkarakter syns jeg...




 Nå er egget sprekkeferdig til og med, moahahahaaaa!


 Og hvis jeg ikke syns påske-sukker-rushet er tilfredsstillende nok, kan jeg alltids ta i bruk min nye squishy som jeg kjøpte på IKEA sammen med alle skapgreiene. Nam nam, vi går en ny istid i møte på Bjølsen. Cola-is, anyone?


Og hva har lille hjelper gjort mens jeg fartet rundt etter godis?


Oooh, snudd seg hele 180 grader! Det er et hardt liv for små og store puser... Fortsatt god påske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar