torsdag 1. mars 2012

Getting there...

Da har jeg løst mysteriet, og funnet nøkkelen til et lykkeligere liv. Eliminasjonsmetoden! Anvendt på håndverkere, altså.

Jeg kan nemlig om kun få dager slette telefonnummeret til vår venn fra Litauen. Hurramegrundt! Vi har gått gjennom arbeidet han har gjort, og jeg har fått nøklene tilbake. Imorgen skal han fikse på et par ting han hadde glemt, men som Kaniitas upåklagelige blikk (thank you, Krogh Optikk!) fanget opp på befaringen. er vi ferdige med "yes yes-kapittelet" (iallfall for denne gang)! Arbeidet er fint utført, men jeg klarte ikke dy meg, og sendte med ham litt input angående kundebehandling og kommunikasjon, "just as a tip, you know, to make customers more happy in the future". Kanskje jeg får engelsken min tilbake nå også? Please?

Det økonomiske er et annet kapittel, som skal avgjøres via mail de nærmeste dagene. Spennende å se om han klarer å spa opp en så god forklaring på prisøkningen at vi gir ham helt eller delvis "medhold"... Følg med i neste episode!

Glassmesternes første kapittel er også over - men de skal inn på teppet igjen til ønskerepriser så snarlig som mulig. Sjekk inngangen til syrommet:




...og den supersmarte kattesikringen av trappen! Mine katters klumsethet må nesten oppleves for å forstås fullt og helt, men ta det fra veterinæren; Melis er Østlandets mest klumsete katt. Hun tryner i alle retninger, forlengs, baklengs, og gjerne med magaplask som landingsstrategi. Jeg tok henne med fordi jeg trodde hun kanskje slet med synet eller balansen ellerno, men neida. Friskmeldt på alle punkter - men latterlig klossete altså. Denne trappen er dedikert til henne:




Og på badet gjøres det stormskritt hver gang noen snur seg:



 
 På denne veggen skjer det snart noe moro, den som venter får se :D


Hovedfallgruven for bade-arbeidere: sluk med riktig fall... Vil vannet renne riktig vei, mon tro? Det er under to uker siden siste skrekkhistorie fra vennekretsen, så vi krysser fingre og tær (men er rimelig komfortable, altså. Folka våre ser iallfall svært proffe ut).





2 kommentarer: