tirsdag 13. mars 2012

Et bad av blod, svette og latter

Et lite livstegn fra handy-Kaniita, for anledningen skrevet med lillefingrene. Jepp! Her går det på døgnbasis om dagen, med sirlig alarmklokkestyrte oksygen- og vannpauser hver time, en kjeks eller banan eller en neve nøtter, så rett på'n igjen. Før jobb, etter jobb, midt på natten - ferdig skal det bli, og det snart!

Det er nok en del som ikke har fått svar på tekstmeldinger og mail i det siste, for å si det slik. Gleder meg til å melde meg på den vanlige verden igjen! Men trives merkverdig godt i handybuksene også, så mulig det lurer flere prosjekter rundt noen fremtidige hjørner...




Igår hadde jeg et hyggelig og lett pinlig møte med to morsomme kvinnelige leger på legevakten (ikke den kommunale, altså, det har vi ikke tid til nå...). I en time og 40 minutter holdt de på med bedøvelsessprøyter, skalpell, små og store sakser og forstørrelsesbriller, og bit for bit regelrett spratt små glass- og flisbiter ut av kutt i fingre og hender. Legene var glade for å lære nye ord som "ploinke" (verb) og "fnutt" (substantiv), mens jeg var glad for årevis med god trening på å regulere pusten. Som skapt for et tilfelle som dette! Men fy *%#* så vondt det gjorde! Hovne fingre er dessuten ikke så veldig pent, fikk litt elefantmannassosiasjoner der jeg lå... Nå er jeg ingen håndmodellkandidat i utgangspunktet, det må sies, men pølsete/pløsete pleier det ikke å være.









Note to self: ikke jobbe uten hansker selv om det egentlig er umulig å få kustus på bitene da - eller invester i det minste i et dørslag og skyll det verste glasstøvet av flisene før sarte fingre får tafse på dem?

Dere kan glede dere til å se det ferdige produktet! nære nå, og verdt det! Yeah!

I mellomtiden kan dere se hvor kul lykt de nettopp har plassert i nabolaget jeg skal flytte fra. Typisk kjip timing, spør du meg. Vet ikke med dere, men jeg får lette Praha-assosiasjoner. Bildene bør dessuten virkelig verdsettes, de er tatt med lillefingrene nemlig. Et lite handikapprosjekt der, altså.






Nok lillefingerskriving for denne gang. Men snart, dere, snaaaaart...

2 kommentarer:

  1. Gleder meg sånn til å se det ferdig!

    Den lykta har for øvrig vært der hele tiden ;)

    SvarSlett
  2. Hehe, det har nok bare vært så byggeplass-ish der siden jeg flyttet hit at jeg ikke har sett lykta for bare anleggsmaskiner ;) Fin er den iallfall!

    SvarSlett