søndag 26. februar 2012

One badstu kømming øpp!

"Badstu". Fri tolkning: noe som, for enhver pris, bør stues inn på badet.

For oss startet det litt som en spøk, idet jeg var på de dypeste dyp av min badekar-resarch. I et av flere lange nedlastede pdf-dokumenter var det bilde av et slags glasskabinett. Det hadde tydeligvis skjedd mye i badstuverdenen siden jeg var liten og vi hadde en badstu i kjelleren som nesten aldri var i bruk fordi det tok 100 år å varme den opp.


Hem hem, tenkte jeg, og viste bildet til Snåsakokken med et litt sånt "vi-er-kanskje-badestormannsgale-men-det-finnes-mer-ekstreme-folk-der-ute"-blikk. Så skjedde det noe i den blikkvekslingen, og hem hem ble til hey hey. Vips var badstuhjørne et av de absolutte kravene da jeg i mitt første møte med Herr Bademann prøvde å forklare hvordan jeg ville ha det uten at han skulle le for høyt...


Siden servanten skal stå ved badstuveggen, må blandebatteriet bakes inn oppi det hele. Igjen glad for at noen vet hva de holder på med...






I det fine været tok vi oss en tur i vårt nye nabolag, og drømte oss bort i hvordan det vil bli å gå der og der og her, og hvordan det ser ut på våren, sommeren og høsten. Snøen smelter, hurra! La oss håpe den ikke kommer tilbake før i januar!


På vei forbi en barnehage fikk vi med oss dagens uventede kunstneriske innslag. Sollyset skinte fint gjennom tegningene, det kom ikke så godt fram på bildene.

 



Hva syns dere forresten om barnahagenavnet "Bjølsendumpa barnehage"? Det er nesten en god nok motivasjon til å få barn, bare for å kunne si at man har "dumpa" barna hver morgen. Men bare nesten.


Allerede i barnehagen begynner tydeligvis respekten for svenskene å skrante...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar