onsdag 1. februar 2012

Min indre jeger våkner...

Idag har jeg pakket meg inn i alskens varme ting, puttet månedskortet i lomma og ryggsekken på ryggen, og begitt meg ut i byen på jakt. Jakt er alltid spennende. Man kan aldri vite om byttet smetter unna i siste liten - eller om man ser noe til det overhodet...

Jegeren var idag ute etter en erstatning for disse to flisene (som har teit italiener-leveringstid):



Første stopp Flisekompaniet på Skøyen. De hadde ikke det jeg trengte, meeeeen hadde noe kul flis de skulle kaste, som jeg kan få bruk for til små detaljer. Yeah! Begynner allerede å kjenne at jeg liker flisfolk, de smiler og gir meg ting gratis. Happy nå...




...på Fired Earth i Bygdøy Allé finner jeg disse:






Gaaanske fine, og close, but no cigar. Eller kanskje en liiiten sigar, for man kan bestille enkeltflis (vanligvis går det i hele kvadratmetre, så det kan bli litt i overkant)! Hun i butikken var superhjelpsom, og sendte med meg vareprøver hjem så jeg kan tenke på det til imorgen :)

Så mistet jegeren rett og slett sporet pga en liten distraksjon: en sms fra en venninne med adressen til et sted på Løkka med grisebillig bladgull og gamle rammer! Ooooh, også jeg som er så hard to get! Hopp på trikken, og rett til en hyggelig svensk mann, og vips hadde jeg 200 ark bladgull i sekken, og en pose med rammer i én hånd og to løse rammer i den andre... Alt for 300 spenn! Kupp kaller jeg det.

På vei til trikken, ser jegeren... en "ny"åpnet Bolia-butikk! Skulle du sett! Inn i butikken, får sette fra meg rammene og får en kaffekopp i hånden, og blir helt fortapt i nydelige fuglelyder og gjøkur og vegger laget av levende planter. Da jeg ser en bolle med flotte kunstige bananer, tror jeg lykken er gjort, og siden jeg er på en bølge med superservice kan jeg sikkert få smisket meg til å få kjøpe en. Men neeeida, dem ville butikksjefen beholde selv. Alle sammen :( Det er langt mellom bra kunstige bananer, så jeg ble litt lei meg.



Men så ble jeg glad igjen! På Modena flis (en utflukt i seg selv, med buss og bane og en buss til), fant jeg en flis som var kliss lik som den grønne jeg lette etter, og som kan leveres om to uker! Hurramegrundt! Men best av alt: jeg ble kompis med Herr Lagermann, og fikk gå rundt på lageret og plukke ut fliser jeg ville ha som jeg fikk med meg gratis! Fylte en ryggsekk og to bæreposer, som ble grisetunge. Lovet ham å komme tilbake med bilde av prosjektet når det er ferdig, han syns nok jeg var litt rar, men likte at ikke alle gjør det samme på badene sine.










 Vel hjemme får en annen jeger snuse på byttet - og alle var enige om at det hadde vært en fin dag ;)




4 kommentarer:

  1. Oh! Gleder meg til å se resultatet! :D

    SvarSlett
  2. Jeg også! Spennende dette... :D Og moro allerede!

    SvarSlett
  3. For en dag! :D Og så gøy du fikk hilse på den hyggelige svensken du også, jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer gull og rammer :)

    SvarSlett
  4. Ja, det var dagen sin :) Han kommer sikkert tilbake og selger mer, han hadde ikke akkurat lite igjen!

    SvarSlett