tirsdag 14. februar 2012

Løøøv is in the air!

Glad Valentinsdag til deg! :D

Selv hadde jeg ikke tenkt videre over det, før Snåsakokken overrasket med dette vidunderet i døråpningen etter jobb:




Det var visst den aller mest gladtacky klissebuketten som var å oppdrive, så da måtte det bli den. Og enda bedre: siden jeg begrenser sukkerinntaket om dagen, var han omtenksom nok til å droppe konfekt og heller kjøpe et... eple! Merkelappen hadde nemlig et lite hjerte på ;)

Mens jeg, som flyter fint på dobørsten Snåsakokken fikk i presang sist jeg hadde vært på IKEA, droppet presangen helt, slik vår Valentine's-tradisjon egentlig er. Får trappe opp litt neste år, kanskje? Er egentlig fortsatt i lett blomstersjokk for å være ærlig, dette er ikke hverdagskost her i vår praktisk rettede presangkultur.

Det flommer altså over av kjærlighet på en dag som dette. Jeg tror for eksempel jeg har møtt speilet i mitt liv, se bare her:




Utvalget i helfigurspeil som kan passe inn på badet og som er fine, er ikke akkurat stort. Men jeg tror jeg kan være inne på noe her. Nå gjenstår bare å dobbeltsjekke at målene stemmer - og om det faller i smak her hjemme.





 Idag har jeg også sett:

En mann med en så håpløs hentesveis at jeg er sikker på at den var stylet slik med vilje.
To unge jenter som diskuterte kaloriinnholdet i en Safari"sjeks" med fyll i omtrent en halvtime.
En skikkelig svær leveranse av isbiter ved/på en skøytebane.

Jeg har dessuten sett et skilt som jeg har lest feil på hver dag i en ukes tid, og hver gang hopper jeg litt i været før jeg ser hva det egentlig står:


Jeg leser altså "tid for toppskatten" (for "torskaften" er vel heller ikke et ord, sånn strengt tatt? "Torskeaften" kjøper jeg...). Ikke tvil om at det snart er dags for forskuddsskatt for en stakkars selvstendig næringsdrivende?

En venn av meg sier om idag: "If you're sad about being alone on Valentine's Day, just remember nobody loves you on any other day of the year either". Godt poeng egentlig. Ikke så big deal, altså. Og legg inn kreftene på resten av året, så går Valentine's av seg selv.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar