onsdag 29. februar 2012

Folksomhetsrekord i heimen

Idag har det vært som en liten maurtue i leiligheten. Lyden av flis-skjærer, sementblander, banking i taket på jakt etter... vel... tak. Liflige lyder i utålmodige og flytteklare ører. På et tidspunkt var det i tillegg til meg to bademenn, to glassmenn og to garderobemenn (vel, en var dame, men når firmaet heter "Garderobemannen" får hun skylde seg selv) der samtidig. Et sabla kaos mellom møbler som måtte flyttes hit og dit for at alle skulle få plass til å gjøre det de skulle. Love it!

Bilderas og -kalas:












Så, utpå dagen, fikk jeg streng beskjed fra Herr Badearbeidsleder: Må. Kjøpe. Lampe. Idag. Helst. Igår.

Ut på vift igjen for shoppingmonsteret, altså. Litt mindre lys(t)betont idag, selv om det var lampe som sto på handlelisten - oh, the pressure! ;) Det er nesten ikke til å tro hvor mye grusomt stygt som finnes innen baderomsbelysning! Det er liksom ikke et tema man blir opptatt av før man står der og leter og leter etter lampa i høystakken, og alle har ekle melkehvite skjermedingser eller gir assosiasjoner til sykehus og andre offentlige institusjoner...

På et tidspunkt så jeg den eneste lampa jeg faktisk hadde likt til da. Hopp og hurra! De i butikken fant etter mye om og men ut at utstillingsmodellen var den siste av et parti den nå pensjonerte tidligere butikkeieren hadde tatt inn fra en leverandør de seff ikke samarbeidet med lengre. Og en mer slarkete utstillingsmodell skal du lete etter en stund, så da var det ut igjen til den harde harde lampeshoppingverdenen.

Lampa skal forresten henge over speilet som henger over servanten - ellers er det takspoter som gjelder nu til dags. Resultatet av dagens strev ble denne:


Enkel, grei, passer inn med resten, og en av de billigste. Også en søt liten detalj med at den visstnok lyser litt oppover i tillegg til nedover. Ooooh, fancy. Fort oppi veska før jeg ombestemmer meg. Løp!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar