onsdag 22. februar 2012

Baaaa-de-karet til Kaniita, oh baby!

(for dere som ikke skjønte hvor overskriften stammer fra: Badekaret til Pelle)

Hahaha! Idag var jeg på vei opp i leiligheten for å introdusere min siste sydukke, Sophie Rockefeller, for sitt nye hjem. Og allerede i trappa møtte vi denne hyggelige gjengen:




Det var ikke lite banning involvert, kan jeg fortelle! Lærte ingen nye ord, men fikk en fin repetisjon av en del klassikere. Karet gikk så vidt forbi alle små hjørner og takutspring i trappegangen. Phui!

Inne på badet ser det nå slik ut mens Esben er i gang med å smøre på membran (smøremembran, altså, resonnerte Einstein seg frem til underveis):








Fikk også høre idag at min bekymring rundt den skrøpelige veggen hadde vist seg å stemme. Ikke bare hadde den vært tynn, men pill råtten av fukt fra det gamle badet... Men nå er den ren og tørr og foresterket og fin. Og jeg ble ekstra glad for at vi bestemte oss for å rive ut hele greia og gjøre alt skikkelig!

Til slutt kom badekaret i hus. Man får et godt inntrykk av størrelsen når man ser det ved siden av ting som en komfyr i standard størrelse...




Her blir det plass til både en og to og tre og fire, med tilhørende proseccoglass!

Stakkarene hadde også brukt dagen på å bære opp store mengder flis. Tror ikke de trenger ekstra styrketrening idag for å si det sånn!





3 kommentarer:

  1. Og badet tar form! Hurra for GIGAbadekar.

    Har dere noen sånn type planlagt innflyttningsdato? :)

    SvarSlett
  2. Hehe, hurra for gigabadekar, ja! :D Gleder meg til jomfrubadet... Flytter inn før 28. mars iallfall, sannsynligvis i midten av mars en gang. Gleder meg! Men blir mye jobb og rot, da selvfølgelig. Kommer nok til å bruke påsken godt ;)

    SvarSlett